Vijf tips om vol te houden

Tips voor een lange adem

 

We zijn al meer dan een half jaar onderweg. En de coronacrisis is ook morgen nog niet voorbij. Minister-president Rutte noemde de terugkeer naar het normale leven niet voor niets ‘een zaak van lange adem’. Vijf tips om vol te houden.

 

  1. Zorg voor structuur en routine, want dat geeft houvast. Kom op tijd uit bed, eet op vaste tijden en ga elke dag even naar buiten. Maak onderscheid tussen weekdagen en het weekend.
  2. Blijf in beweging. Conditie en spierkracht moet nu bijhouden, zeker als u op leeftijd bent. Fiets daarom elke dag een rondje of loop een blokje om. Of doe een thuiswork-out met Olga Commandeur:
  3. Blijf leuke dingen doen. Zoek alternatieven voor sociale activiteiten die wegvallen. Bel iemand op, ontvang één of twee bezoekers in de tuin, spreek af in het park of speel samen een spelletje online. Of kijk hier voor meer tips.
  4. Zoek een luisterend oor. Dat kan uw partner zijn of de kinderen, maar ook een hulpverlener of buurvrouw. Gedeelde smart is halve smart.
  5. Zet een stip op de horizon. Blijf fantaseren over iets leuks in de toekomst of bedenk wat u weer gaat doen zodra het mag. Iets om naar uit te kijken helpt om vol te houden én om te relativeren.

 

Terug naar Nieuws